Menu

Nowości

50 MILIONÓW DRZEW OD TIMBERLAND DO 2025 ROKU

NATURA POTRZEBUJE BOHATERÓW  - DOŁĄCZ DO DRUŻYNY

#NatureNeedsHeroes

 

 

Timberland - jedna z najbardziej odpowiedzialnych marek outdoorowych na świecie – postawiła sobie ambitny cel. Do 2025 roku chce na całym świecie zasadzić 50 milionów drzew, uruchamiając i biorąc udział w globalnych programach zalesiania terenów. Takie stanowisko jest wynikiem strategii biznesowej marki, która od ponad 20 lat stawia na odpowiedzialną produkcję i wspieranie lokalnych społeczności. Tylko od 2001 roku pracownikom firmy udało się zasadzić 10 milionów drzew na całym świecie – część z nich także w Polsce w ramach dorocznych akcji „Timberland Wspiera”.

 

 

ZALESIANIE ROZWIĄZANIEM NA EFEKT CIEPLARNIANIANY

 

Zgodnie z najnowszymi badaniami, przeprowadzonymi przez szwajcarski uniwersytet ETH Zürich przywrócenie terenów zielonych poprzez proces zalesienia pozostaje najbardziej efektywną strategią łagodzenia zmian klimatycznych. Naukowcy ustalili, że globalne akcje zalesiania mogłaby zneutralizować aż 2/3 gazów cieplarnianych, których emisja jest wynikiem działalności ludności na całym świecie. O tym, jak ważna jest rola drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla, uwalniając tlen, chłodzą klimat, zapobiegają erozji gleby i są zbiornikami wody – nie trzeba nikomu mówić.

 

To właśnie dlatego marka Timberland będzie się angażować w globalne akcje sadzenia drzew na różnych kontynentach.

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ TO ZOBOWIĄZANIE

 

„W Timberland jesteśmy bardzo świadomi tego, jak współczesny styl życia wpływa na rozwój planety” I wierzymy, że jako globalna marka lifestylowa mamy misję. To my musimy wyznaczać kierunki, jak działać odpowiedzialnie i sprawiać by było lepiej” – powiedział Jim Pisani, prezes marki Timberland. „Drzewa i zielone tereny zmieniają naszą planetę w bardziej przyjazną przestrzeń do życia. Nasze zobowiązanie, by posadzić 50 milionów drzew jest realne, mierzalne i głęboko osadzone w przekonaniu, że zielona przyszłość to lepsza przyszłość. Zachęcamy wszystkich, by dołączyli do naszego ruchu. Wystarczą małe kroki, które zsumowane będą motorem napędowym wielkich zmian. Natura potrzebuje bohaterów”.

 

 

NATURA POTRZEBUJE BOHATERÓW

 

Na start marka prezentuje także globalną kampanię “Nature Needs Heroes”, która ma zachęcić Klientów do odpowiedzialnych zakupów. Ambasadorami marki na całym świecie zostało 12 aktywistów z różnych krajów, ekologów, fotografów, projektantów baterii słonecznych – którzy w  swoich lokalnych społecznościach walczą o lepszą przyszłość dla Ziemi. To oni promują jedną z najbardziej odpowiedzialnych kolekcji. Sylwetki poszczególnych osób będą prezentowane w salonach Timberland i na stronie Timberland.pl

 

 „Od kilkunastu lat Timberland w produkcji wykorzystuje materiały pochodzące z recyklinu. W podeszwach naszych butów można odnaleźć gumę pochodzącą z przetworzonych starych opon samochodowych, w sznurowaniach, wyściółkach, podszewkach znajdziemy przetworzone butelki PET. Bawełna w ubraniach Timberland w 80% pochodzi z plantacji bawełny organicznej lub Better Cotton Initiative – światowej organizacji, zrzeszającej ekologiczne i certyfikowane uprawy bawełny – robimy naprawdę dużo, by każdy Klient miał poczucie, że wybierając produkty marki Timberland wybiera zmianę na lepsze” – mówi Joanna Zając-Cekiera, brand marketing manager Timberland Polska.

 

- Podczas tegorocznej akcji Timberland Wspiera sadziliśmy drzewa i krzewy na Polu Mokotowskim w Warszawie. Udało się nam wprowadzić w życie produkty z technologią ReBOTL, czyli specjalnym materiałem, który powstał w 100% z przetworzonych butelek PET. Będziemy go używać nie tylko do produkcji butów, ale także do naszych ubrań. Wierzymy, że jesteśmy w stanie kreować świat odpowiedzialnego rynku odzieżowego – dodaje Joanna Zając-Cekiera

 

 

50 MILIONÓW? TO MOŻLIWE

 

GREAT GREEN WALL

 

 

Jak Timberland chce zrealizować swoje postanowienie? Wszystko dzięki partycypacji w światowych inicjatywach, które zajmują się zalesianiem w różnych częściach globu, m.in.:

 

Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID, the UN Convention to Combat Desertification, Connect4Climate – World Bank Group, Justdiggit, Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future, American Forests and Treedom.

 

Projekty fokusują się na sadzeniu drzew na  Haiti, Dominikanie i w Chinach oraz Mali. Ten ostatni kraj będzie szczególnym miejscem bo to właśnie tam trwa budowa GREAT GREEN WALL – wielkiego zielonego pasa drzew, który ma połączyć wschodnie i zachodnie wybrzeże Afryki na wysokości Sahary – zapobiegając przemieszczaniu się pustyni, a tym samym walczyć ze zmianami klimatu, głodem, suszą, konfliktami i przymusową migracją.

 

 “Wierzę, że każdy z nas może być bohaterem,” mówi Inna Modja, muzyk, akktywista, ambasadorka projektu Great green Wall. „Recykling, produkty pochodzące ze sprawdzonych źródeł – na co dzień możemy wspierać na różnoraki sposób poprawę Klimatu.  Jako mieszkanka Mali, Modja jest jednym z bohaterów kampanii “Nature Needs Heroes” w Timberland.

Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.